Центр надання адміністративних послуг

Гощанська територіальна громада

16.05.2025 11:15

Щодо "Довідок про склад сім'ї"

4f23a926-5c30-4782-9584-5ac06462139c.webp

Кабінет міністрів прийняв шість постанов про скасування вимог щодо надання довідки про склад сім'ї для отримання певних адміністративних послуг. Чинним законодавством не передбачено отримання такої довідки, а також не визначено орган, який видає таку довідку. Крім того, форма довідки про склад сім'ї втратила чинність згідно з наказом Міністерства соціальної політики України від 17 липня 2019 року № 1106.

Хоча такого виду документу не існує понад 5 років, але, з невідомих причин, його продовжують включати в перелік деякі установи, підприємства, навчальні заклади тощо.

ЦНАП не є установою, яка встановлює родинні стосунки, спільне проживання чи ведення спільного господарства. Для підтвердження певних юридичних фактів залежно від ситуації надаються документи відповідного характеру: свідоцтво про шлюб, свідоцтво про народження особи, свідоцтва про народження дітей, рішення суду про встановлення опіки чи піклування, рішення суду про усиновлення, рішення суду про встановлення факту родинних стосунків, акти про фактичне місце проживання тощо. Зокрема, реєстрацію місця проживання можна підтвердити витягами з Реєстру територіальної громади.

Також власник (співвласник) житла може звернутися до Центру надання адміністративних послуг громади, в межах якої знаходиться належне йому житло, і безоплатно отримати документ про всіх осіб, які задекларували або зареєстрували своє місце проживання (перебування) в цьому житлі. Із собою власнику, в такому випадку, необхідно мати паспортний документ та документ, що посвідчує право власності. Або такі відомості може отримати його представник по дорученню.

Наголошуємо, наразі діюче законодавство не дозволяє вільно отримувати документ щодо місця реєстрації  іншої  людини, оскільки  така інформація входить до складу персональних даних, вільний доступ до яких обмежено законодавством. Такі обмеження обумовлені вимогами Закону України "Про інформацію", Закону України "Про захист персональних даних", Цивільним кодексом України. Таким чином, інформацію про всіх зареєстрованих в житловому приміщенні дозволяється отримувати лише власнику (співвласнику) такого приміщення відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2022 року № 265 "Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад". Інші зареєстровані в житловому приміщені громадяни можуть отримувати інформацію лише про власне місце проживання та місце проживання своїх неповнолітніх дітей.